Show us what you've got.

IndexKalenderFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

Bakkerijtje, goede morgen.

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
AuteurBericht
Maud

BerichtOnderwerp: Re: Bakkerijtje, goede morgen.   vr jan 06, 2012 9:26 am

Maud vond het heerlijk om weer in zijn armen te zitten en haar ademhaling werd langzaam aan weer regelmatig." Hoe weet je van de andere keren?" Ze was niet verbaasd maar toch snapte ze niet dat hij het wist van haar. Ze stond uiteindelijk op en hielp Nick omhoog." Ik wil het nog een keer proberen Nick. Ik wil echt iets gewoon kunnen eten."
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken
Nick

BerichtOnderwerp: Re: Bakkerijtje, goede morgen.   vr jan 06, 2012 9:32 am

"Robby zei dat het weer goed zou komen, net als die andere keren en als je het weer wilt proberen dan proberen we het gewoon net zo lang tot het lukt" zei hij lief terwijl hij kort met zijn hand over haar gezichtje streelde. Hij hield van dit meisje hoeveel problemen dat ook met zich mee bracht. Ze leek weer wat rustiger en daar was hij blij mee. "gaan wij naar de wafels of laten we de wafels naar ons toe komen?" zei hij met een glimlach terwijl hij een zacht kusje op haar voorhoofd plaatste. Hij zat hier eigenlijk wel goed. Hij begreep dat ze iets wilde kunnen eten en het binnen houden, hij kende verder niemand met dit probleem, maar dat maakte niet uit. Hij zou haar hieroverheen helpen.
Profiel bekijken
Maud

BerichtOnderwerp: Re: Bakkerijtje, goede morgen.   vr jan 06, 2012 9:48 am

Maud grijnsde," Hmm ik ga niet in de wc eten. Dus kom mee schat." Ze drukte een kusje op zijn lippen en kneep in zijn hand." Ik ben blij dat je nog niet gillend weg ben gerend, ik weet dat het moeilijk is te handelen met mijn ziekte." Ze liep weer terug naar hun plaats voordat dit alles gebeurde. Robby had een nieuwe kan koffie gepakt en had in alle twee de kopjes nu koffie gedaan. De plas met koffie was ook opgeruimd en Robby was weer achter de toonbank gaan staan. Maar zodra hij Nick en Maud zag liep hij weer die kant op." Sorry meid maar ik heb je ouders ingelicht. Je weet dat ze wel om je geven. Ze komen over een kleine twee uur je ophalen om naar het ziekenhuis te gaan. Tot die tijd moet je hier blijven." Maud versteende en keek met grote angstige ogen naar Robby alsof die net gezegd had dat iemand haar ging vermoorden.
Profiel bekijken
Nick

BerichtOnderwerp: Re: Bakkerijtje, goede morgen.   vr jan 06, 2012 10:18 am

Nick keek beschuldigend naar Robby, hij haar haar alweer verdrietig gemaakt, zo snel kon dat gaan. En hij had nog gevraagd of hij ze niet wilde bellen. Nick ging achter Maud staan en legde zijn hand op haar schouder. "Ik ga mee" was alles wat hij zei. Eigenlijk was het beter zo, hoe sneller hoe beter. Maar de manier waarop vond hij niet kunnen. Hij voelde Maud onder zijn hand verstenen en masseerde haar schouder. Het zou wel goed komen, als het was zoals Robby zei en haar ouders echt van haar hielden. Maar hij ging er niet van uit, hij geloofde Maud eerder dan een man die hij net had leren kennen als de allerbeste wafelbakker ooit.
Profiel bekijken
Maud

BerichtOnderwerp: Re: Bakkerijtje, goede morgen.   vr jan 06, 2012 10:30 am

Maud voelde amper de handen van Nick. Ze keek alleen maar ongelovig naar Robby." Euhmm oké." Kwam er zachtjes uit haar mond en Robby liep weer weg. Naar voren. Hij draaide het bordje op en zei nog even tegen een paar klanten dat ze helaas weg moesten vanwege familie problemen. maar het ging allemaal langs Maud. ze had zich op de bank neergezet en staarde nog steeds voor zich uit." De enige keren dat ik mijn ouders persoonlijk zie, is als ik word opgenomen. Meestal zeuren ze over wat ik nou weer heb gedaan? Dat alles goed ging tot ik zelf in opstand kwam. Het was namelijk iedere keer na een opstand van mijn kant dat ik ongenomen werd. Voor mij voelde het altijd als een bevrijding als ik eindelijk weer een keer tegen mijn ouders in ging maar gelijk daarna kwamen dan de twijfels, de stress over dingen en uiteindelijk dan de pijnlijke woorden van mijn ouders. Het zorgde ervoor dat mijn stoornis erger werd. De doktoren hebben het al een keer tegen mijn ouders gevraagd maar die deden dan altijd alsof hun neus bloedde. Zodra de dokter even weg ging begonnen ze tegen mij te tieren dat ik gewoon moest luisteren naar hun. En dan verdwenen ze zo snel als ze gekomen waren die zelfde dag nog. Dan zat ik daar alleen in het ziekenhuis. Ik wil niet weer alleen zijn Nick. Ik wil het echt niet."
Profiel bekijken
Nick

BerichtOnderwerp: Re: Bakkerijtje, goede morgen.   vr jan 06, 2012 10:38 am

Nick ging bij haar zitten en sloeg zijn beide armen om haar heen. "Kom hier Maud" zei hij zachtjes en hij trok haar tegen zich aan. "Ik zal niet laten gebeuren dat ze tegen je zeuren en al helemaal niet dat je alleen bent" zei Nick. "Ik vind dat je net zo goed als iedereen het recht hebt een keer tegen ze in te gaan, ze horen niet zoveel van je te vragen en dat zal ik ze ook zeggen, maak je geen zorgen ik zal niet boos worden ofzo, ik wil het hen alleen duidelijk maken." Hij hield haar stevig vast en wreef over haar arm. Die mensen mochten best weten dat het hun schuld was. Hij zou zijn mond tegen de artsen houden, omdat dat zou kunnen betekenen dat ze uit het huis gehaald werd en in een weeshuis gezet. Maud was nog niet oud genoeg om op zichzelf te wonen. "Je bent niet alleen Maud, en dat zal je ook nog heel lang niet zijn, je zal me bijna van je weg moeten slaan" zei hij met een lieve, zachte en troostende stem.
Profiel bekijken
Maud

BerichtOnderwerp: Re: Bakkerijtje, goede morgen.   vr jan 06, 2012 10:49 am

Maud begon zachtjes weer te huilen en kroop als een klein kindje tegen Nick aan. Ze haalde uit haar tas haar kleine beertje en kneep hem haast fijn terwijl ze die stevig tegen haar aan drukte.
~~
twee uur verder
~~

Er kwamen twee deftig uitziende mensen de winkel binnen en liepen gelijk met een snelle pas naar achtere. Robby begon tegen ze te praten maar Robby werd gewoon genegeerd. Toen de twee volwassene Maud eindelijk in het oog kregen kwam er een boze uitdrukking op hun gezicht. De vrouw wilde alweer haar mond open doen en iets naar haar verwijten toen ze zag dat Maud niet alleen was. Ze herstelde zich en streek even over haar gekreukte rok heen." Maud wie is dit?" Vroeg ze vinnig terwijl ze dichterbij kwam op de voet gevolgd door een lange man. Je zag duidelijk dat het de vader was van Maud. Hij had dezelfde haarkleur en ogen. Voor de rest leek Maud veel op haar moeder. Alleen had haar moeder al vaker dan één keer botox gehad." Maud ik vroeg je wat." Snauwde de moeder toen Maud niet gelijk antwoord gaf. Maud opende haar mond," Dit is Nick, mam. Hij is mijn vriend." Ze beet op haar lip en keek naar de grond. Gelijk ging haar moeder verder," Maud wat had ik nou gezegd, me aankijken als je praat en niet op je lip bijten. EN WAT!!" Gilde haar meoder haast toen het tot haar doordrong dat Maud had gezegd dat Nick haar vriend was. Haar vader probeerde haar meoder te sussen maar keek toen streng naar Maud," Je weet wat we over vriendjes hadden gezegd, daar ben je nog veel te jong voor."
Profiel bekijken
Nick

BerichtOnderwerp: Re: Bakkerijtje, goede morgen.   vr jan 06, 2012 10:58 am

"Hooo" zei Nick toen de twee mensen enorm hyper op hen afgelopen kwamen. Dat Maud zo verdrietig was maakte het er niet beter op. Hij zag de verwijtende blik in hun ogen en kon het niet laten ze beschuldigend aan te kijken. Hij kneep zachtjes in Mauds, voor haar ouders onzichtbare hand. Hij stond even op en stak zijn hand uit. "Nickolas Jamm" zei hij beleefd, de hand van de beiden ouders schuddend. Hij negeerde het feit dat zijn broek, schoenen en shirt helemaal bruin zagen van de koffie. Hij snapte meteen wat Maud bedoeld had met haar ouders. "Misschien kunnen we even wachten met schreeuwen tot we in het ziekenhuis zijn" zei Nick voorzichtig, terwijl hij Maud voorzichtig bij haar hand pakte. Ze voelde zwak aan en even was hij bang dat ze door haar knieën zou zakken. Hij zou wachten met praten met de ouders tot Maud onderzocht werd. "Maud rijdt met mij mee" zei hij simpel, geen weerwoord accepterend. Het kon hem even geen bal schelen of haar ouders hem wel of niet mochten. Hij was blij dat hij zelf ook met de auto was, die was dan wel niet zo luxe als die van Mauds ouders, maar hij was schoon en zat goed. Hij was een beetje geschrokken door de uitbarsting van haar ouders en wist niet hoe hij erop moest reageren.
Profiel bekijken
Maud

BerichtOnderwerp: Re: Bakkerijtje, goede morgen.   vr jan 06, 2012 11:06 am

Mauds moeder keek met vernauwde ogen naar Nick." Hmm oké. Maar we zijn nog niet uitgepraat met jou. Jij hebt een hele boel uit te leggen. En Maud met jou zijn we ook nog niet klaar. Hoe kun je het ons aandoen, we waren midden in een zakendeal. Jij moet echt een keer proberen die stoornis van je onder controle te houden. Beginnend met niet meer tegen ons ingaan." Maar nog voor ze verder iets kon zeggen stond Maud al op en was Nick meetrekkend naar buiten gelopen naar zijn auto.
Profiel bekijken
Nick

BerichtOnderwerp: Re: Bakkerijtje, goede morgen.   vr jan 06, 2012 11:12 am

Nick was woedend, woedend op haar ouders, hoe durfden ze. Maar hij liet Maud niets merken en opende haar portier voor haar, zodat ze in kon stappen. Hij zelf stapte ook snel in en startte de auto. Zodra die aan was legde hij zijn hand op haar knie. "gaat het een beetje?" vroeg hij zachtjes. Stomme vraag, stomme stomme stomme vraag. Hij had nu al een hekel aan haar ouders, Maud kon hier niets aan doen het was hun schuld. Hij wilde tegen ze schreeuwen, maar hij had beloofd dat niet te doen. Zijn auto was niet groot, maar deed het prima, Nick zette de radio uit omdat die iets stoorde en het vrolijke nummer niet bij hun stemming leek te passen. Ze reden de straat uit en af en toe keek hij onderzoekend naar Maud. Hij vroeg zich af waarom haar ouders gekomen waren als ze die zakendeal zoveel belangrijker vonden. Het maakte dat hij zich minder boos maakte. De deal was toch minder belangrijk voor hen dan hun dochter. Dat kon hij wel waarderen, een beetje dan.
Profiel bekijken
Maud

BerichtOnderwerp: Re: Bakkerijtje, goede morgen.   vr jan 06, 2012 8:26 pm

Maud slikte met moeite." Dankje dat je meegaat. Hopelijk zijn ze niet zo boos als jij er bij blijft. Maar aan die uitbarsting van net te zien ben ik bang dat ze gewoon nog bozer op me worden." Hoe dichter ze bij het ziekenhuis kwamen hoe meer Maud begint te trillen en haar zenuwtrekje begon erger te worden. Straks kon ze amper nog op haar benen staan omdat ze zo erg trilde." Nick ik ben bang." Fluisterde ze zachtjes kijkend naar hoe haar handen aan een touwtje friemelde en trilde.
Profiel bekijken
Nick

BerichtOnderwerp: Re: Bakkerijtje, goede morgen.   vr jan 06, 2012 10:35 pm

"Natuurlijk ga ik mee, en ik weet zeker dat het goed komt Maud, maak je geen zorgen, je hoeft nergens bang voor te zijn." Hij gaf een kort kneepje in haar bovenbeen en voelde hoe ze onder zijn hand aan het trillen was. De rest van de weg waren ze stil. Hij wilde dat hij het trillen zou kunnen laten stoppen, maar wist dat hij er niets aan kon doen. Toen hij halt hield voor het ziekenhuis stapte hij uit en liep naar haar kant om haar te helpen uitstappen, haar ouders waren er nog niet, die zouden waarschijnlijk in een drukker verkeer gezeten hebben, of hadden moeten stoppen bij stoplichten waar zij door konden rijden. Nick besloot maar even dat ze vast naar binnen zouden gaan, hij had een arm om Maud heengeslagen, deels om haar overeind te houden, deels om haar warm te houden en deels omdat dat gewoon goed voelde. Samen liepen ze richting de ingang, een aantal artsen tegenkomend die naar Nick lachten en hem groetten, met zijn naam. Als je hier twee jaar gelegen had en vervolgens negen jaar lang op controle kwam kende je uiteindelijk wel iedereen. "heb je al een arts?" vroeg Nick toen ze binnen waren aan Maud.
Profiel bekijken
Maud

BerichtOnderwerp: Re: Bakkerijtje, goede morgen.   za jan 07, 2012 10:12 am

Maud knikte," Dokter, euhmmm, Salvetro als ik het goed had. Het is alweer een tijdje geleden." Mompelde ze zachtjes terwijl ze half op Nick steunde omdat ze anders door haar benen zou zakken. Niet veel later kwamen haar ouders binnen en die waren alweer druk bezig met hun mobiel en zo te horen ging het over de deal. Maud ving iets op over dat haar ouders graag de deal hadden afgemaakt maar omdat ze geen harteloze monsters wilde lijken moesten ze wel hierheen vliegen. De telefoon had op luidspreker gestaan en de zakenpartner had mee geluisterd. Ze konden dus niet weigeren.
Profiel bekijken
Nick

BerichtOnderwerp: Re: Bakkerijtje, goede morgen.   za jan 07, 2012 10:17 am

Nick hoorde de woorden van haar ouders. "Stef" zei Nick, hij kende Salvetro, hij was nog niet zo oud en had als maatschappelijk werker in het ziekenhuis geholpen toen hij hier gelegen had, nu was hij zevenentwintig. "Hee Nick" zei iemand opeens die achter hen opdoemde. "Lang niet meer..." de blik van de man in de witte jas veranderde toen hij Maud zag. "Oh, het spijt me, ik eh... " zei hij, zoekend in zijn papieren. "Monique, toch?" vroeg hij toen hij die niet kon vinden. "Stef, Maud, Maud, Stef, ik denk dat jullie elkaar al kenden, heb je tijd?" vroeg hij aan Stefan, hij kende hem nog in de tijd dat hij nog niet Dokter Salvetro geheten had. Maar alleen Stefan. Stef keek op zijn horloge en knikte. "Een half uur precies, kom maar mee' hij had al gezien dat er iets mis was, en wilde geen tijd verspillen.
Profiel bekijken
Maud

BerichtOnderwerp: Re: Bakkerijtje, goede morgen.   za jan 07, 2012 10:28 am

Maud keek even verbaasd van de dokter naar Nick en weer terug. Maar besloot er geen opmerking over te maken. Toen ze opweg waren naar een kamer waar ze kon gaan zitten ging het fout met Maud. Ze begon zo erg te trillen dat ze door haar benen zakte en haar ademhaling ging moeilijk. Haar huid had een blauw grijze tint gekregen en ze voelde ijskoud aan. Haar moeder gaf een gil toen ze iets kouds langs haar benen voelde wat bleek Maud's arm te zijn. Maud had uiteindelijk maar haar ogen gesloten omdat de lichten te fel waren en pijn deden." Nick." Klonk het paniekerig uit haar mond maar het leek net alsof ze niet meer kon praten, het leek wel een soort gepiep te zijn inplaats van een woord.
Profiel bekijken
Nick

BerichtOnderwerp: Re: Bakkerijtje, goede morgen.   za jan 07, 2012 10:36 am

Nick was naast haar op de grond gaan zitten toen ze onderuit ging. "Maud?" in zijn stem klonk nu toch wel lichte paniek door, "Aan de kant," riep stef, mauds ouders aan de kant duwend. "rolstoel!" riep hij en er kwam een zuster aangerend. "goed" hij noemde wat medicijnen en Maud kreeg een kamer toegewezen, Nick hielp haar op het bed te leggen, maar liet haar hand niet los. Ze moest eerst een uurtje liggen, zei Stef, dan zouden de medicijnen werken, er mocht nu even niet teveel tegen haar gezegd worden en toen hij Nick vroeg haar misschien even alleen te laten kreeg hij alleen een hele boze blik en verder niets. Nick maakte zich enorme zorgen en wreef zachtjes over haar gezichtje. Maud kreeg een infuus waardoor ze de medicijnen toegediend kreeg. Haar ouders hield Stef even achter om met ze te praten.
Profiel bekijken
Maud

BerichtOnderwerp: Re: Bakkerijtje, goede morgen.   za jan 07, 2012 10:53 am

Maud opende haar ogen weer toen ze mensen aan haar voelde trekken en schrok best wel toen ze zag dat ze alweer in bed lag, aan een infuus." Nick?" ze keek snel om zich heen wat een beetje hoofdpijn veroorzaakte en daarna keek ze recht in het gezicht van Nick. Er kwam een opgeluchtte blik in haar ogen en ze zuchtte even zachtjes," Blijf je bij me?" Vroeg ze zachtjes terwijl ze haar hand naar hem uitstak en zijn hand vast pakte. Ze trilde nog steeds en haar huid was onnatuurlijk licht maar ze had het minder koud dan daarnet. De medicijnen begonnen te werken. Toen haar ouders weer binnen kwamen en de dokter ook keek Maud gelijk naar de dokter. Die schudde zijn hoofd in teken dat het hem weer niet was gelukt. Maud had aan hem verteld over haar ouders en iedere keer als ze hier kwam moest hij proberen iets uit haar ouders te krijgen wat erop kon lijden dat ze uit het gezin mocht. Maar weer lukte het hem blijkbaar niet.
Profiel bekijken
Nick

BerichtOnderwerp: Re: Bakkerijtje, goede morgen.   za jan 07, 2012 11:10 am

"Natuurlijk blijf ik bij je" zei hij zachtjes, terwijl hij in haar hand kneep. Ze zag er nog steeds niet uit zoals het hoorde, maar het werd al beter. Toen haar ouders binnen kwamen zag hij de blik van Stef naar Maud en terug. Hij wist niet waar het over ging, maar vroeg er ook maar niets over. Haar trillen leek niet op te houden wat maakte dat hij bezorgd naar het hoopje Maud keek dat in het bed lag. Hij vond het maar niets en haatte het ziekenhuis, maarja, het was wel Maud die hier lag. Een beetje hulpeloos keek hij naar Stef, die hem geruststellend toeknikte. Daarna vestigde hij zijn blik weer op Maud en hij liet die blik daar ook.
Profiel bekijken
Maud

BerichtOnderwerp: Re: Bakkerijtje, goede morgen.   za jan 07, 2012 10:49 pm

Maud had nog steeds de hand van Nick vast maar zodra haar moeder dat zag liep ze naar Nick toe en siste tegen hem," Raak mijn dochter nooit meer aan." Ze tikte zijn hand weg en ging zo staan, dat hij niet meer bij Maud kon. De vader van Maud was nog druk aan de telefoon maar keek even kort naar Maud en rolde met zijn ogen. Maud wist natuurlijk wat er in zijn hoofd omging. Hij vond dat ze zich gewoon aanstelde. Stef kwam wat dichterbij en fluisterde in Maud haar oor," Waarom is Nick hier?" Maud fluisterde terug," Vriendje." Gelijk knikte hij en ging weer normaal staan." Euhm Mevrouw en Meneer Donnevon misschien kunnen wij op de gang wachten zodat Nick en Maud even de tijd voor elkaar hebben. Nick is ten slot van rekening degene die haar gevonden heeft in deze toestand. Dat zou ook niet fijn zijn voor hem."
Profiel bekijken
Nick

BerichtOnderwerp: Re: Bakkerijtje, goede morgen.   za jan 07, 2012 10:53 pm

"Nick wist even niet hoe hij het had toen Maud's moeder hem wegtikte. Een beetje hulpeloos keek hij in Mauds richting, maar haar moeder stond ervoor. Hij keek dankbaar naar Stef toen die begon te praten en met haar ouders naar de gang verdween. Hij wist niet hoe snel hij haar hand weer vast moest pakken. Hij was haar ouders alweer vergeten toen hij zachtjes een kus op haar voorhoofd drukte en met zijn duim over de rug van haar hand wreef. Hij was niet zo goed in bevelen opvolgen, zeker als die hem zouden moeten weerhouden van bij Maud zijn. "Hoe gaat ie?" vroeg hij zachtjes, met zijn hoofd nog steeds dichtbij.
Profiel bekijken
Maud

BerichtOnderwerp: Re: Bakkerijtje, goede morgen.   za jan 07, 2012 11:56 pm

Maud glimlachtte moeizaam," Wat denk je? Ik kan zo niet eens meer dansen. Dan kan het gewoon niet goed gaan." Ze plaagde hem maar wat. Ze draaide haar hoofd wat meer naar hem en keek met lieve ogen naar Nick." Mijn ouders zijn erg, en ik zoek nog steeds allemaal redenen om toch in een weeshuis of een pleeggezin te komen. Stef helpt me daarbij. Iedere keer wanneer hij met mijn ouders gaat praten probeert hij iets te vinden. Maar ook deze keer was het hem niet gelukt. En mijn verhalen zijn niet genoeg om zoiets groots te regelen. Ze moeten bewijs hebben. Maar omdat mijn ouders mij niet slaan ofzo is dat moeilijk te bewijzen." Ze kwam met wat moeite omhoog en drukte een kusje op zijn lippen." Maar het gaat wel weer beter. Ik denk dat ik nog twee dagen in het ziekenhuis moet blijven dan kan ik gaan."
Profiel bekijken
Nick

BerichtOnderwerp: Re: Bakkerijtje, goede morgen.   zo jan 08, 2012 12:29 am

Nick pakte haar hand vast en knikte. "wanneer gaan ze weer weg?" wilde hij weten. "en wanneer wordt je 18?" dat zou betekenen dat ze op zichzelf mocht gaan wonen of in elk geval kiezen waar ze wilde wonen. Hij keek bezorgd, maar was blij om haar uitleg. Hij zou haar proberen te helpen. "Maud, ik denk dat het goed was om tegen ze in te gaan, dat mag best, ze kunnen wel tegen een stootje" zei hij zachtjes. Hij drukte nog een kusje op haar neus, die overigens nog steeds ijskoud aanvoelde, ze zag heel bleek en haar lippen waren nog ietwat blauwig, maar langzaam werd ze weer zijn Maud. Hij streelde kort door haar haar. "ik ben zo terug." zei hij zachtjes, terwijl hij naar de deur liep, Stef naar binnen liet en zelf tegen haar ouders begon te praten.

Stef ging bij het bed staan en controleerde zijn papieren. "Kijk je uit met Nick?" vroeg hij, hij had alle vertrouwen in Maud, en Nick, maar Nick was een goede vriend van hem geworden en hij winde voorkomen dat hij gekwetst werd. "Ik weet dat hij soms een beetje bot over kan komen, maar hij is nog nooit goed geweest met gevoelens, wat hij zegt meent hij, maar sommige dingen..." zei hij terwijl hij Maud kort aankeek en toen weer verder ging met de papieren invullen. "Ik ken Nick al lang en hij zal er alles aan doen dat jou niets overkomt, maar daarbij vergeet hij zichzelf soms." Aan het einde van elke zin keek hij op van zijn papieren en dan weer terug. "Hij is een lieve jongen, weet alleen af en toe niet zo hoe hij dat moet laten zien, hij heeft veel meegemaakt, en hij lijkt sterker dan dat hij is..." Stef kende Nick door de jaren heen door en door, hij kende Nick langer dan de helft van zijn leven. En zo ook andersom.

Ondertussen was Nick op de gang voor haar ouders gaan staan. "u weet hopelijk wel dat dit uw schuld is?" zei hij, frunnikend met iets in zijn zak, zijn telefoon. Per ongeluk ontgrendelde die zich en hij belde Stef, maar Stef had zijn telefoon natuurlijk uitstaan, omdat dat verboden was in een ziekenhuis, maar zover was Nick nog niet gekomen, hij merkte niet wat hij deed en sprak nu dus per ongeluk iets in op Stefs antwoord apparaat. Boos keek hij naar de twee mensen, terwijl hij aan een los draadje in zijn broekzak frunnikte. "U moet Maud niet zo onder druk zetten" zijn toon was boos en beschuldigend.
Profiel bekijken
Maud

BerichtOnderwerp: Re: Bakkerijtje, goede morgen.   zo jan 08, 2012 12:47 am

Maud keek naar hoe Nick wegliep en Stef binnenkwam. Maud luisterde naar zijn woorden en kromp wat ineen door de woorden van Stef. Zie je nou wel, fluisterde een klein stemmetje in haar hoofd. Je had nooit moeten beginnen over je eigen domme ziektetje, fluisterde het weer. Ze begon op haar lip te bijten en haar vingers frunnikte met een draadje dat aan het bed zat. Ze knikte alleen maar naar Stef en durfde hem niet aan te kijken." Ik ben niet goed voor Nick maar dat lijkt hij niet door te hebben. Hij slaapt slecht door mij en vandaag heb ik hem zelfs zover gekregen om met mij te gaan spijbelen." Ze begon harder op haar lip te bijten. Haar stem was zacht geweest en breekbaar. Af en toe schoot hij de lucht in of verdween zelfs even. Maar haar zinnen kwamen er verstaanbaar uit.

Maud's ouders keken op van hun mobiel en beëindigde het gesprek snel. Daarna keken ze alle twee naar elkaar en de moeder van Maud knikte. Zij zou het woord doen." Onze schuld? Volgens mij is het alleen maar erger geworden toen jij in beeld kwam. Maud had altijd wel die stomme trekjes omdat ze gewoon niet goed luisterde naar wat wij zeiden. We vertellen haar niet voor niets wat ze moet doen, hoe ze zich moet gedragen en kleden. Wij zorgen ervoor dat ze een rijk en liefhebbend iemand voor haar zal zijn en dat gaat niet met euhmm jou." Zei ze vol minachting bij het woord Jou. Ze keek hem arrogant aan en vol afschuw." Jij zorgt ervoor dat, dat kind niet normaal meer kan nadenken. We hadden bijna alles onder controle, ze leek echt te luisteren en opeens, uit het niets kwam er een opstand. En dan krijgen we hier te horen dat ze een vriendje heeft. Vind je het dan gek. Jij zorgt ervoor dat ze daar ligt. Spijbelen? Echt, dat kind kan nog niet eens één les missen of ze hyperventileert alweer. Ze is onhandelbaar en moet streng opgevoed worden anders doet ze niets. En jij hoort niet bij die opvoeding."
Profiel bekijken
Nick

BerichtOnderwerp: Re: Bakkerijtje, goede morgen.   zo jan 08, 2012 12:59 am

"Oh Maud nee, ik heb Nick nog nooit zo gelukkig gezien als met jou, ik zeg helemaal niet dat jij slecht voor hem bent, in tegendeel" zei Stef, terwijl hij zijn papieren weglegde en naast haar ging zitten. "Nick heeft het nodig dat hij voor iemand kan zorgen, maar hij cijfert zichzelf heel makkelijk weg" voegde hij eraan toe. "En ik ken hem langer dan vandaag, dus dit is echt niet de eerste keer dat hij spijbelt" grijnsde Stef. Ze waren elkaar op een van hun spijbeldagjes wel eens tegen gekomen. "Maar jij lijkt me niet het type om te spijbelen, Nick kennende zou die vandaag zoiezo een dagje vrij genomen hebben, behalve als jullie lessen samen hebben"

"Té streng is niet goed, vind u het gek dat ze gaat hyperventileren, u laat haar geen lucht om te ademen!" zei Nick met een boze ondertoon. "Noemt u het alles onder controle hebben als uw dochter, die nog niet volwassen is, nu al loopt te schipperen met haar tijd, alles doet om u niet teleur te stellen, waardoor ze te weinig eten binnen krijgt, een veel te vol rooster heeft en geen enkele vrije minuut kan vinden om ook een keer goed te slapen alles onder controle hebben is? Kan ze het op de een of andere manier goed doen voor u, want het lijkt wel alsof ze als beloning alleen maar meer werk en zorgen naar haar hoofd geslingerd krijgt!" Hij hield zijn stem op normaal volume, maar zijn ogen spuwden vuur. "U praat alsof ze een hond is, begrijpt u dan niet dat Maud nu al een veel beter méns is dan u met zijn tweeën ooit zult worden, heeft een van u wel eens nagedacht over plezier maken, uw dochter eens een gemeende omhelzing geven of iets anders waaruit blijkt dat ze niet alleen een van uw projecten is om geld mee te verdienen" uit zijn stem sprak zoveel minachting, hij walgde van deze mensen. Maud was niet in staat van ze te houden omdat ze gewoon nooit iets hadden alten zien van eventuele gevoelens. Het waren een soort robots die op geld verdiennen ingesteld stonden en helemaal niets menselijks meer hadden.
Profiel bekijken
Maud

BerichtOnderwerp: Re: Bakkerijtje, goede morgen.   zo jan 08, 2012 1:49 am

Maud keek niet naar Stef en de woorden van hem drongen ook niet echt door. Als ze éénmaal iets in haar hoofd had was het moeilijk eruit te praten. Zij had nu besloten dat ze slecht was voor Nick. Dus was ze slecht voor Nick." Dit is de tweede keer dat ik spijbel, het staat slecht op mijn cv als ik veel lessen skip. Niet dat ik echt iets te doen heb in de les. Ik ken alle stof al. Voor mij is het gewoon een herhaling. Maar goed dat verhaal kent u al." Ze zuchtte zachtjes en keek naar de deur waar Nick net door verdwenen was." U zegt dan wel dat hij gelukkig lijkt, ik weet het niet zo zeker. Hij maakt zich veel te veel zorgen om mij."

Maud's moeder werd woedend en haar vader pakte snel de hand van de moeder vast." Schat wees eens wat stiller mensen kunnen ons horen." Gelijk kreeg de man een giftige blik van de moeder." Was Maud maar een hond. Die had ik ten minste ergens achter kunnen laten. Voor Maud moet gezorgd worden en ze kost geld. Ik wilde helemaal geen kinderen, maar door een stom ongeluk kwam dat." Wijzend op de dichte deur waarachter Maud en Stef zaten." Dus ja voor mij is ze alleen maar een project. Ik heb geld in haar moeten investeren dus dan gaat zij dat voor mij terug verdienen." De vader van Maud keek naar zijn woedende echtgenote. Hij was het niet helemaal met haar eens maar als Maud's moeder éénmaal iets in haar hoofd had kreeg je het er niet meer uit. Ze had nooit kinderen gewild maar Maud's vader wel. Dit was voor hem geen ongeluk geweest. Hij was blij geweest. Maar Maud's moeder zag dat anders." Fiona hou nou eens op met al dat negatieve. Maud kan echt een schat zijn." Nu kreeg hij weer een woedende blik en de hand werd uit de zijne getrokken." Kayle, snap dan dat ze voor mij gewoon één grote last is. Dat jij nou van zoiets kan houden."
Profiel bekijken
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Bakkerijtje, goede morgen.   

Bakkerijtje, goede morgen.
Terug naar boven 
Pagina 3 van 5Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Franklin High :: Het RPG :: New York en de rest van de VS.-
Ga naar: