Franklin High
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Show us what you've got.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Kamer 366: Maud....

Ga naar beneden 
5 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Maud

Maud


Posts : 664
Join date : 18-11-11

Kamer 366: Maud.... Empty
BerichtOnderwerp: Kamer 366: Maud....   Kamer 366: Maud.... Emptyzo jan 01, 2012 8:37 am

Ik heb geen idee wie er allemaal op de kamer gaat maar goed hier is Maud's deel:

Maud slaapt het verst van de deur vandaan en onder het raam. Zo kan ze 's avonds beter lezen. Er staat een laptop standaard op haar bed en de webcam staat altijd aan omdat haar ouders haar eigenlijk dag en nacht in de gaten houden. Onder haar bed en om haar bed liggen allemaal boeken en muziekbladen. In de hoek staat haar viool. Het lijkt op een enorme chaos maar Maud kan alles erin terug vinden. Haar kleding is het enige dat niet op een chaos lijkt. Daarvan ligt of hangt alles netjes in een kast of lade en onderaan in de kast staan haar schoenen netjes op een rij. Je kan duidelijk zien dat ze een controle freak is want aan de muur hangt een kalender die vol zit met post-its en notities. Ook heeft ze een hele dikke agenda die op haar nachtkastje ligt. Er is een bed vrij en die gebruikt Maud als extra boekenkast. Er liggen allemaal boeken op volgorde en af en toe zit er een kladblok en een schrift tussen. Op haar bureau staat nog een laptop en die staat ook altijd aan. Daar staat al haar huiswerk en opstellen. Ook staan er boeken recenties en vanalles en nog wat. Kortom haar kant van de kamer is een complete rommel. Dat is ook deels waarom ze zo gestresst is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Almasis

Almasis


Posts : 385
Join date : 01-10-11

Kamer 366: Maud.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamer 366: Maud....   Kamer 366: Maud.... Emptyzo jan 01, 2012 8:45 am

Aarzelend klopte Nick op de deur. Hij was vanmiddag haar ouders vergeten die haar constant in de gaten bleken te houden. Nu dacht hij eraan. De dokters hadden weer een saaie scan doorgevoerd en hij kreeg deze week de uitslag. Die was altijd goed dus hij snapte hun gezeur niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maud

Maud


Posts : 664
Join date : 18-11-11

Kamer 366: Maud.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamer 366: Maud....   Kamer 366: Maud.... Emptyzo jan 01, 2012 8:52 am

Maud had zelfs geprobeerd een beetje op te ruimen. Ze had haar boeken op een rij op het andere bed neergelegd en haar muziekbladen op een grote stapel bij haar viool gelegd. Ze had haar webcam omgedraaid en er een doek overheen geknoopt zodat niemand meer iets kon zien. Toen haar meoder belde om te zeggen dat er iets was met haar Webcam had Maud gezegd dat die stuk was omdat haar huisgenootje ertegen aan was gestoten. Haar moeder had gezegd dat Maud zo snel mogelijk een nieuwe moest kopen en Maud had haar beloofd dat ze dat morgenochtend zou doen als eerste op haar programma. Ze opende de deur en trok Nick gelijk naar binnen en gaf hem een kus." Hmm hoe ging het? Waarvoor was het nou?" Vroeg ze na de kus gelijk en liep naar haar bed. Ze had keek even naar de klok die tegen het lege bed aan stond. Ze had nog geen tijd gehad om hem op te hangen. Gelijk toen ze dat bedacht pakte ze de stift die op haar nachtkastje hing en schreef op de kalender die aan de muur hing op een vrije plaats,' klok ophangen!' Daarna ging ze zitten op haar bed en klopte naast haar op het bed. Terwijl haar vingers weer begonnen te trillen en ze uiteindelijk maar begon te frunniken aan haar rits om het trillen niet heel erg op te laten vallen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Almasis

Almasis


Posts : 385
Join date : 01-10-11

Kamer 366: Maud.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamer 366: Maud....   Kamer 366: Maud.... Emptyzo jan 01, 2012 9:06 am

Nick lachte toen ze hem de kamer in trok en drukte meteen zijn lippen nog een keer op die van haar. Hij ging bij haar zitten en omhelsde haar. Niet reagerend op haar vreemde zenuwtikjes en trillende handen, waarvoor hij wel op zijn lip beet om er niets van te zeggen. Hij zag wat ze opschreef. "wacht, zal ik je klok anders even ophangen?" vroeg hij, terwijl hij al opstond en naar de klok toeliep. "En het ging zoals anders, saai en altijd precies hetzelfde. Het was voor iets van een poos terug, niets belangrijks, gewoon iets waarover mijn moeder doordraait" zei Nick. Hij had nu geen zin om weer dat hele verhaal op te hangen. Vond niet dat het nodig was nu dat ze het allemaal wist. Hij was acht geweest, oké? Niets om je verder druk om te maken. Hij keek naar de klok en toen naar haar kalender. Zei niets, maar die kalender hing wel heel vol.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maud

Maud


Posts : 664
Join date : 18-11-11

Kamer 366: Maud.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamer 366: Maud....   Kamer 366: Maud.... Emptyzo jan 01, 2012 9:12 am

Maud grijnsde,' Als je dat zou willen doen? Want ik bedacht me net dat ik daar met mijn bijles leraar zou gaan lunchen. Hij wilde weten waar ik nog hulp bij nodig had of dat we de bijles op kunnen heffen. Hoe graag ik wil dat we het opheffen weet ik eigenlijk al hoe ze gaan reageren. Dus als jij de klok voor mij op wil hangen dan heb ik een beloning voor je straks.' ze glimlachtte en pakte alweer de stift. Dit keer om dat was ze daarnet had opgeschreven door te strepen en, lunch met bijles leraar, erop te schrijven. Daarna ging ze weer zitten en keek naar Nick.' Hmm wat was er dan?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Almasis

Almasis


Posts : 385
Join date : 01-10-11

Kamer 366: Maud.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamer 366: Maud....   Kamer 366: Maud.... Emptyzo jan 01, 2012 9:18 am

huh? ik snap er helemaal nix van, waar ging ze met de bijlesleraar lunchen?
~~
"Heb jij bijles dan?" vroeg hij ongelovig terwijl hij de klok met al het gemak van de wereld optilde en omhoog hield naar een spijker die ervoor opgehangen leek te zijn. "Je bent toch veel te slim voor bijles?" vroeg hij verbaasd. "En een beloning klinkt goed, laat maar komen" zei hij lachend. Hij hing de klok aan de spijker en hing hem recht. "zo goed?" vroeg hij. Hij keek haar kort aan. "niks belangrijks, zullen we ophouden over dat rotziekenhuis?" hij had zo'n hekel aan ziekenhuizen, maar kon er ook niet wegblijven omdat zijn moeder hem elke keer weer daarheen zou sturen om elk kleine hakkefietje. Hij wist dat hij negentien was en voor zichzelf kon zorgen, maar zo was zijn moeder en anders had ze geen rust, dus deed hij het voor haar.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maud

Maud


Posts : 664
Join date : 18-11-11

Kamer 366: Maud.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamer 366: Maud....   Kamer 366: Maud.... Emptyzo jan 01, 2012 9:24 am

Ze ging lunchen omdat haar bijlesleraar de bijles wilde opheffen, ze kon het alleen handelen. Maar haar ouders zouden dat niet goed vinden dus was de lunch eigenlijk nutteloos.
~~

Maud grijnsde,' Het is de bijlesleraar voor de universiteit. Ik dacht dat ik je dat verhaal toch al had verteld? De meeste boeken die hier liggen zijn van de universiteit. Maar dat is perfect thanks schat. Je bent de beste. Ik zou helemaal op een kruk moeten gaan staan en dat ding is zwaar. Ik krijg hem niet goed omhoog.' Daarna trok ze toch even haar wenkbrauw op,' Mij wel persé naar een dokter willen sturen maar zelf ook enorme hekel hebben aan ziekenhuizen. Maar goed ik hou erover op. Kom nou maar zitten.' Het trillen was alweer een beetje opgehouden maar ze bleef nog steeds met haar rits spelen en af en toe ging er een rilling over haar rug heen van de kou.
Terug naar boven Ga naar beneden
Almasis

Almasis


Posts : 385
Join date : 01-10-11

Kamer 366: Maud.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamer 366: Maud....   Kamer 366: Maud.... Emptyzo jan 01, 2012 9:37 am

"Ja, maar bij mij is het een ander verhaal" wist Nick, "ik kom er ongeveer elke week, en jij, mag ik hopen, niet." Hij zag heel goed dat ze het koud had en herinnerde zich nu ook weer hun gesprek over bijlessen. Toen hij merkte dat ze het koud was kon hij het niet laten heel even toch een bezorgde blik op haar te richten. "wat zullen we doen? Ik heb monopoly bij, of een film" hij zwaaide met zijn tas. Wilde haar een knuffel geven, en ervoor zorgen dat ze het niet meer zo verschrikkelijk koud had.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maud

Maud


Posts : 664
Join date : 18-11-11

Kamer 366: Maud.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamer 366: Maud....   Kamer 366: Maud.... Emptyzo jan 01, 2012 9:43 am

Maud stond op en voelde zich op eens heel duizelig. Shoot weer een symptoom. Waren moesten al die symptomen opeens zo snel achter elkaar kwamen. Snel greep ze zich vast aan haar nachtkastje en piepte even kort,' Euhm doe maar een film. We kunnen mijn laptop gebruiken.' Ze wees op de laptop die op haar bed lag en pakte even haar hoofd vast. Ze haalde rustig adem en liet zich uiteindelijk toch weer zakken op bed.' Welke film? Of wil je één van mijn saaie films kijken die je moet zien voor de universiteit? Sorry ik heb niet zo veel vrije tijd dus heb ook geen leuke films.' Ze glimlachtte en trok haar benen op en trok Nick naast haar en gaf hem weer een kus.
Terug naar boven Ga naar beneden
Almasis

Almasis


Posts : 385
Join date : 01-10-11

Kamer 366: Maud.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamer 366: Maud....   Kamer 366: Maud.... Emptyzo jan 01, 2012 9:49 am

Hij had de film gepakt en keek bezorgd naar haar "Maud, niet dat je me hier dadelijk tegen de vloer gaat" hij pakte een pakje dextro uit zijn tas en bood haar er een aan. Misschien zou druivensuiker helpen. Nick trok zijn benen op en schopte zijn schoenen uit. Hij trok haar tegen zich aan en drukte zijn lippen weer kort op die van haar, niet te lang, want daarna keek hij haar uitdagend aan. Hij maakte zich zorgen om haar maar was bang dat ze boos op hem zou worden. Lief streek hij even met zijn hand langs haar wang en pakte de deken van het bed en wikkelde deze om haar heen. "Zo, nu heb je het in elk geval niet koud meer" zei hij met een glimlach.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maud

Maud


Posts : 664
Join date : 18-11-11

Kamer 366: Maud.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamer 366: Maud....   Kamer 366: Maud.... Emptyzo jan 01, 2012 9:53 am

Maud glimlachtte en kroop dicht tegen hem aan. Ze pakte dankbaar het druivensuiker aan ondanks dat ze hiervan ook wist dat het geen effect zou hebben.' Hmm moest jij die beloning nog of moet ik hem voor mezelf houden?' Zei ze haast even uitdagend als dat zijn blik was geweest. Ze boog zich voorover maar bleef op niet eens een centimeter hangen,' Want ik denk dat je die beloning wel leuk gaat vinden.' Zei ze nog uitdagender en keek even naar zijn lippen daarna naar zijn ogen en glimlachtte breed en verleidelijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Almasis

Almasis


Posts : 385
Join date : 01-10-11

Kamer 366: Maud.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamer 366: Maud....   Kamer 366: Maud.... Emptyzo jan 01, 2012 9:55 am

Hij was zijn beloning hal weer helemaal vergeten maar zijn ogen begonnen te twinkelen als die vna een klein kind toen ze hem zo aankeek. "Dacht je echt dat je die beloning voor jezelf moest houden?" vroeg hij met een lichte glimlach rond zijn lippen, haar diep in haar ogen aankijkend. Hij voelde die vlindertjes weer alle kanten op fladderen. het voelde zo goed dicht bij haar te zijn. Hij likte kort met zijn tong over zijn lippen, maar kuste haar nog niet. Ookal was die drang erg groot, alsof haar lippen een soort magneten waren die die van hem aantrokken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maud

Maud


Posts : 664
Join date : 18-11-11

Kamer 366: Maud.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamer 366: Maud....   Kamer 366: Maud.... Emptyzo jan 01, 2012 10:00 am

Maud kreeg een tintelend gevoel dat diep vanuit haar buik begon en overal over haar lichaam gleed. Toch kuste ze hem niet maar boog zich naar zijn oor toe. Daar fluisterde ze met haar warme adem en haar lippen tegen zijn oor aan,' Hmm dat was eigenlijk wel de bedoeling geweest. Maar als je hem wilt moet je hem toch echt opeisen anders geef ik het niet.' Ze kuste zachtjes haast onvoelbaar zijn oor en daarna boog ze zich weer terug. Weer raakte haar lippen die van hem niet maar ze likte wel kort over haar lippen heen waardoor haar tong soms even de lippen van Nick raakte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Almasis

Almasis


Posts : 385
Join date : 01-10-11

Kamer 366: Maud.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamer 366: Maud....   Kamer 366: Maud.... Emptyzo jan 01, 2012 10:04 am

Nick lachte een beetje toen ze in zijn oor fluisterde. "Oh, en hoe moet ik dat doen dan?" fluisterde hij met een hese stem tegen haar lippen. Haar warme adem voelde goed en het kietelde een beetje toen ze in zijn oor fluisterde. Toen ze met haar tong over haar lippen ging, voelde hij hoe hij langzaam gek werd, maar hij negeerde het gevoel en bleef haar gewoon uitdagend aanstaren. Hij werd helemaal warm vanbinnen. En dat kon ze zo verschrikkelijk makkelijk bij hem doen dat het hem een beetje bang maakte. Ze leek de controle over hem te hebben, alsof als ze met haar vingers knipte opeens alles uit elkaar zou vallen, maar het gaf niet omdat hij Maud compleet vertrouwde, nog met zijn ogen dicht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maud

Maud


Posts : 664
Join date : 18-11-11

Kamer 366: Maud.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamer 366: Maud....   Kamer 366: Maud.... Emptyzo jan 01, 2012 10:09 am

Maud ging wat dichter tegen hem aan zitten en liet haar vingers in over zijn bovenarm strelen langzaam steeds wat meer omhoog tot ze uiteindelijk zijn hals streelde.' Hmm hoe moet je dat doen? Goeie vraag, heb je daar zelf geen antwoord op of moet ik alles voorzeggen?' Ze grijnsde breed maar verleidelijk en beet even speels op haar lip. Haar stem was fluisterend maar goed als je zo dicht bij zit hoef je ook niet hardop te praten.' Laat ik je een hint geven.' Ze overbrugde dat laatste restje ruimte dat er tussen zat en gaf hem kort een kus. Zo snel als haar lippen die van hem raakte haalde ze hem er ook gelijk vanaf en bleef weer op dezelfde afstand staan als voordat de kus was plaatsgevonden. Alsof hij er nooit was geweest.
Terug naar boven Ga naar beneden
Almasis

Almasis


Posts : 385
Join date : 01-10-11

Kamer 366: Maud.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamer 366: Maud....   Kamer 366: Maud.... Emptyzo jan 01, 2012 10:14 am

Hij grinnikte. "Ik dacht het niet" zei hij, met diezelfde verleidelijke glimlach. "dan krijg jij namelijk iets van mij, in plaats van andersom" Zijn ogen twinkelden speels. Hij voelde haar handen in zijn nek, het voelde goed, maar kietelde een beetje, hij kreeg er kippenvel van. Net als haar fluisteringen die zachte vlagen van warme lucht leken te geven en zorgden dat de haartjes op zijn huid overeind gingen staan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maud

Maud


Posts : 664
Join date : 18-11-11

Kamer 366: Maud.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamer 366: Maud....   Kamer 366: Maud.... Emptyzo jan 01, 2012 10:19 am

Maud grinnikte kort,' Voor wat hoort wat schat. Maar goed als jij die beloning of mijn zoenen niet wilt mij best.' Zei ze terwijl ze weer achteruit ging en naar de computer boog. Ze stopte een film erin die ze net uit de tas van Nick had gehaald en ging achterover leunen tegen de muur aan kijkend naar het scherm alsof het enorm interessant was. Ze keek soms even naar Nick en glimlachtte dan verleidelijk. Soms likte ze zelfs langs haar lippen. Gewoon om het te treiteren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Almasis

Almasis


Posts : 385
Join date : 01-10-11

Kamer 366: Maud.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamer 366: Maud....   Kamer 366: Maud.... Emptyzo jan 01, 2012 10:22 am

Nick trok een pruilipje. "oké, doe maar alsof ik niets gezegd heb" zei hij beteuterd. Hij kroop naar haar toe en klapte de computer dicht. Trok haar toen bij haar middel naar zich toe en drukte zijn lippen, zacht en lief op die van haar. Toen keek hij haar weer aan. "krijg ik nu mijn beloning?" wilde hij weten, de woorden uitsprekend als een klein kind dat bedelt om een snoepje. Hij kon het niet hebben als ze hem zo treiterde, kreeg enorm veel zin haar gewoon even te kietelen, mar hij hunkerde te veel naar haar aanraking, haar kussen om dat nu te kunnen doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maud

Maud


Posts : 664
Join date : 18-11-11

Kamer 366: Maud.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamer 366: Maud....   Kamer 366: Maud.... Emptyzo jan 01, 2012 10:25 am

Maud drukte nog wat langer haar lippen op die van hem en draaide hem om zodat hij onder lag en zodat zij bij de onderkant van het bed kon als ze maar dicht genoeg op Nick lag. Dus kuste ze hem nog een keer en daarna in zijn hals terwijl haar hand op de grond zocht naar de zak. Toen ze hem had gevonden kwam ze wat meer omhoog en hield de zak chips te voorschijn.' Hier. Ik had gister zin in chips maar heb er nog niet van kunnen eten omdat ik nog moest leren voor scheikunde.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Almasis

Almasis


Posts : 385
Join date : 01-10-11

Kamer 366: Maud.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamer 366: Maud....   Kamer 366: Maud.... Emptyzo jan 01, 2012 10:28 am

whaha geniaal!
~~
Nick genoot van haar aanraking en schoot in de lach, met haar nog op zijn buik waardoor ze wil openeer gehoebeld werd toen ze de zak chips tevoorschijn haalde. Zijn verassing was chips. Hij begon haar te kietelen en lachte hard mee. "Hmm, heerlijk, jij voert me wel toch?" vroeg hij met een grijns. Hij had wist hij veel verwacht in elk geval iets anders dan chips.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maud

Maud


Posts : 664
Join date : 18-11-11

Kamer 366: Maud.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamer 366: Maud....   Kamer 366: Maud.... Emptyzo jan 01, 2012 10:31 am

MAud schoot in de lach en kronkelde heen en weer.' Alsjeblieft hou op. En natuurlijk voer ik je wat had je anders gedacht.' Ze kon niet stoppen met lachen en rolde van hem af om te proberen zijn handen te ontwijken.' Hmm geen leuke beloning?' Zei ze met een grijns op haar gezicht. Hij moest haar toch ook weer neit helemaal serieus nemen. Ze drukte kusjes op zijn lippen en streek met haar vingers door zijn haar terwijl ze de zak chips bij de computer gooide en weer dicht tegen Nick aan kroop.
Terug naar boven Ga naar beneden
Almasis

Almasis


Posts : 385
Join date : 01-10-11

Kamer 366: Maud.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamer 366: Maud....   Kamer 366: Maud.... Emptyzo jan 01, 2012 10:34 am

Nick sloeg zijn armen stevig om haar heen en drukte zijn lippen van achter in haar nek. "Hmm, ik dacht ik krijg die zak chips ingepakt" zei hij, terwijl hij zijn kusjesspoor langs haar nek omhoog naar haar oor trok. "dus dat viel even tegen" voegde hij eraan toe. Hij was nu bij haar oorlel en beet er speels in. Het was raar hoeveel je bij zo'n rare, eigenlijk, bezigheid kon voelen. Natuurlijk had hij al veel meisjes gezoend, maar bij niemand was dit gevoel er geweest.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maud

Maud


Posts : 664
Join date : 18-11-11

Kamer 366: Maud.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamer 366: Maud....   Kamer 366: Maud.... Emptyzo jan 01, 2012 10:37 am

Maud voelde zijn lippen en hoe hij zachtjes in haar oor beet dus draaide ze zich om en drukte haar lippen op die van hem en zei tegen zijn lippen aan,' Ik kan hem nu ook gewoon inpakken maar uitpakken is toch leuker?' Zei ze met een grijns en drukte nog een paar kusjes op zijn lippen. Daarna ging zij over in zijn nek en plantte daar een zuigzoen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Almasis

Almasis


Posts : 385
Join date : 01-10-11

Kamer 366: Maud.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamer 366: Maud....   Kamer 366: Maud.... Emptyzo jan 01, 2012 10:40 am

"Daar ben ik het althans mee eens" zei Nick lachend. Hij drukte ook een kus op haar wang, dicht bij haar lippen en toen ze een zuigzoen in zijn nek plantte voelde hij het tintelen. "Hmm, iets zegt me dat die film niets gaat worden vanavond."
Terug naar boven Ga naar beneden
Maud

Maud


Posts : 664
Join date : 18-11-11

Kamer 366: Maud.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamer 366: Maud....   Kamer 366: Maud.... Emptyzo jan 01, 2012 11:57 am

Maud grijnssde naar Nick,' ahh wat goed van je aangevoeld. Hoef ik dus toch niet alles voor te zeggen.' er kwam een brede grijns en ze voelde vlinders af en aan vliegen. Ze drukte haar lippen op die van hem, iets vuriger en dwingender dan de afgelopen kussen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Kamer 366: Maud.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamer 366: Maud....   Kamer 366: Maud.... Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Kamer 366: Maud....
Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Kamer 163: Sahirah, Leila, Arianne , ?
» De kamer van Chelsea en Fay.
» De lege kamer....
» kamer 197: Nick, Brendon ....
» De kamer van Adam en Flavio

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Franklin High :: Het RPG :: De zuidvleugel.-
Ga naar: