Franklin High
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Show us what you've got.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Het pleintje

Ga naar beneden 
+16
Raf
Juliëtte
Adam
Mari
Jonathan
Jacky
Sahirah
Irina
Enzio
Dana
Courtney
Nyeri.
Cece
Lauren
Liam
Flavio
20 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
AuteurBericht
Flavio

Flavio


Posts : 795
Join date : 24-09-11
Age : 27

Het pleintje Empty
BerichtOnderwerp: Het pleintje   Het pleintje Emptyza sep 24, 2011 6:33 am

Het pleintje is ene mooie plek achter de school. Het is... nou ja een pleintje. Het is een rond betegeld pleintje. Langs de rand van de tegels staan bankjes, on de twee bankjes staat er een mooie klassieke lantarenpaal. Die worden weer afgewisseld met bloembakken. HEt is een mooi plekje om in de zon te zitten met je vreindje of vriendinnetje, of om jouw leerwerk uit te stellen.

Regels: standaard
personen: 20 of zo?
Terug naar boven Ga naar beneden
Flavio

Flavio


Posts : 795
Join date : 24-09-11
Age : 27

Het pleintje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het pleintje   Het pleintje Emptyza sep 24, 2011 6:48 am

Flavio zat op de grond op zijn knieën, omcirkeld door allemaal stukken krijt. Op de grond voor hem ontstond een mooie tekening van een vlinder en allerlei bloemen. Zijn handen en kleding zaten al helemaal onder het krijt, maar dat maakte hem niet uit. Rosso zat op zijn schouder mee te kijken en tegen hem te praten. Het geheelplaatje was nogal vreemd, er zat dus een roodstaart papegaai italiaans te brabbelen op zijn schouder, en krijtvlekken op zijn gezicht, en op zijn bleek blauwe shirt, en op zijn gebleekte spijkerbroek.
Terug naar boven Ga naar beneden
Liam

Liam


Posts : 241
Join date : 22-09-11

Het pleintje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het pleintje   Het pleintje Emptyza sep 24, 2011 6:56 am

Met een aansteker en een sigaret in zijn handen liep Liam het pleintje op. Hij stak de sigaret aan terwijl hij op het bankje plofte en deed de sigaret in zijn mond. Hij stopte de aansteker weer in de zak van zijn grijze spijkerbroek die zijn dunne benen extra benadrukte. Hij blies wat rook uit en keek daarna pas naar degene die al op het pleintje was. Een jongen, die er volgens hem nu al heel jong uit zag, of gewoon klein. Nou, voor Liam waren veel mensen klein, met zijn 1.90 stak hij boven veel mensen uit. Hij keek naar wat de jongen aan het doen was en kon niets anders doen dan een wenkbrauw optrekken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Flavio

Flavio


Posts : 795
Join date : 24-09-11
Age : 27

Het pleintje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het pleintje   Het pleintje Emptyza sep 24, 2011 7:12 am

"Gesso è disordinata." chalk is messy. krastte Rosso. Flavio keek op van de tegels. "Zitto. O si sta andando di nuovo al vostro gabbia." Shut up. Or you're going back to your cage. Was het geirriteerde andwoord van zijn baas. Rosso vloog beledigd op en streek naast Liam neer. "Ciao, sono Rosso." Hello, I'm rosso. Krastte hij tegen de jongen. Hij hield zijn kopje afwachtend schuin. Flavio negeerde Rosso gewoon en bleef doorwerken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Liam

Liam


Posts : 241
Join date : 22-09-11

Het pleintje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het pleintje   Het pleintje Emptyza sep 24, 2011 7:18 am

Liam keek naar de vogel die naast hem kwam zitten en trok zijn wenkbrauwen nog hoger op. Hij haalde de sigaret uit zijn mond en blies rook uit. 'Pratende vogels? De wereld wordt elke dag vreemder.' Zei hij en lachte zachtjes. Hij ging onderuit gezakt zitten. Hij verstond de vogel daarintegen niet, maar wist wel dat het een of ander gebabbel in een vaag taaltje was. Hij had zich nooit zo verdiept in andere talen dan Engels. Er waren wel eens liedjes met mooie Spaanse teksten, maar dat was dan ook wel het enige.
Terug naar boven Ga naar beneden
Flavio

Flavio


Posts : 795
Join date : 24-09-11
Age : 27

Het pleintje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het pleintje   Het pleintje Emptyza sep 24, 2011 7:26 am

Flavio keek nu wel op. "Het is anders niet zo raar, hoor, voor papegaaien om te praten." Hij ging overeind zitten en haalde een hand door de blonde warboel de sommigen misschien de naam krullen zouden geven. "De mijne spreekt alleen Italiaans, omdat hij weigert Engels ook maar een beetje te begrijpen." Flavio glimlachte. "Rosso stelde zich in ieder geval voor. Ik ben Flavio trouwens."
Terug naar boven Ga naar beneden
Liam

Liam


Posts : 241
Join date : 22-09-11

Het pleintje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het pleintje   Het pleintje Emptyza sep 24, 2011 7:31 am

Liam keek de jongen aan de nu tegen hem begon te praten. 'Nah, ik dacht dat papegaaien vooral anderen na praatte.' Zei hij tegen de jongen die zich voorstelde als Flavio. Hij blies nieuwe rook uit. 'Ik ben Liam.' Stelde hij zichzelf maar eventjes voor, maar zonder "aangenaam" of iets dat daarop leek. Hij deed niet aan "aangenaam" kennis maken. Vaak vonden mensen het namelijk niet zo leuk nadat ze hem hadden leren kennen. Hij stopte de sigaret weer terug in zijn mond.
Terug naar boven Ga naar beneden
Flavio

Flavio


Posts : 795
Join date : 24-09-11
Age : 27

Het pleintje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het pleintje   Het pleintje Emptyza sep 24, 2011 7:44 am

Flavio schudde zachtjes zijn hoofd "Niet alleen, ze kunnen ook dingen leren. Ik heb hem geleerd zich voor te stellen aan mensen die hij niet herkent." Hij glimlachtte naar Liam. "Aangenaam kennis te maken." zei hij met een glimlachje. Hij klopte zijn handen af aan zijn broek.
Terug naar boven Ga naar beneden
Liam

Liam


Posts : 241
Join date : 22-09-11

Het pleintje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het pleintje   Het pleintje Emptyza sep 24, 2011 8:10 am

Liam knikte naar de jongen en keek daarna naar de vogel. 'Nou, dan is het een slimme vogel.' Zei hij terwijl hij nieuwe rook uitblies. Vaak vonden mensen het niet zo leuk als hij in hun buurt rookte, maar hij kon wel ergere dingen voor hun bedenken, dus hij deed het gewoon. 'Wat ben je aan het maken?' Vroeg hij aan de jongen om geintresseerd over te komen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Flavio

Flavio


Posts : 795
Join date : 24-09-11
Age : 27

Het pleintje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het pleintje   Het pleintje Emptyza sep 24, 2011 8:23 am

Flavio keek naar de grond voor hem. "'T is een vinder en een paar willekeurige bloemen." zei hij met een glimlachje. "Ik ben gewoon wat technieken aan het oefenen voor school, en op deze manier is het leuker dan op papier, weetje." Hij glimalchtte vrolijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Liam

Liam


Posts : 241
Join date : 22-09-11

Het pleintje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het pleintje   Het pleintje Emptyza sep 24, 2011 8:31 am

'Aha, ja, nou, ik ben niet zo van het tekenen en alles in die richting.' Zei Liam tegen hem. Hij faalde echt zwaar in tekenen. Hij was veel meer van de muziek, van het zingen. Dat was iets waar hij zich in helemaal kon verliezen. Hij keek naar zijn sigaret, blies de laatste rook uit en deed zijn sigaret uit. Waarna hij de sigaret weggooide. Hij ging achterover geleund zitten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Flavio

Flavio


Posts : 795
Join date : 24-09-11
Age : 27

Het pleintje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het pleintje   Het pleintje Emptyza sep 24, 2011 9:22 am

Flavio glimlachte. "Dus je bent niet van de beeldende kunst. Wat doe je dan?" Hij keek naar Liam. Hij zag er wel leuk uit. Zijn kleding was Flavios tegenpool, juist donkere kleuren. Niet dat hij daar wat tegen had, zijn schaapje was zwart met witte wol. Hij was wel erg lang in vergelijking met hemzelf. Liam zag er aleen niet echt uit als een danser. Dansers hadden een heel andere bouw. "Ik gok op muziek." Flaafje glimalchtte vriendelijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Liam

Liam


Posts : 241
Join date : 22-09-11

Het pleintje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het pleintje   Het pleintje Emptyza sep 24, 2011 9:52 pm

'Goeie gok.' Zei Liam tegen de jongen. 'Ik zing.' Zei hij tegen hem. Hij deed ook nog wel aan gitaar en piano, maar zang was waarvoor hij hier echt was en dat was ook wat hij het liefste deed. Die instrumenten waren een leuk extraatje, maar meer eigenlijk niet, of nog niet tenminste. Hij glimlachte een korte glimlach, hoewel zijn ogen nog steeds niet echt mee lachte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Flavio

Flavio


Posts : 795
Join date : 24-09-11
Age : 27

Het pleintje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het pleintje   Het pleintje Emptyza sep 24, 2011 11:40 pm

Flavio glimlachte vrolijk. "Zoals je misschien wel begrijpt ben ik van het tekenen, al zing ik soms ook voor de lol." Hij stond op en keek naar zijn tekening. hij was wel tevreden. Hij klopte zijn handen af en begon zijn krijt op te bergen zijn zijn doos. "Dat is in ieder geval af." hij vistte een koekje uit zijn broekzak, wat ervoor zorgde dat Rosso zijn plekje op Flavios schouder weer aannam. Flavio gaf hem het koekje en de vogel bleef braaf zitten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Liam

Liam


Posts : 241
Join date : 22-09-11

Het pleintje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het pleintje   Het pleintje Emptyzo sep 25, 2011 12:15 am

Liam steunde op met zijn armen op zijn knieen en keek naar de tekening die Flavio had gemaakt met krijt. 'Nou, ik doe het je niet na.' Zei hij tegen hem en legde zijn hoofd in zijn hand. Het leek alsof zijn hoofd heel zwaar was, maar in werkelijkheid was hij gewoon lui. Hij gaapte even kort. 'Als ik iets niet kan dan is het tekenen.' Zei hij met een droge grinnik die waarschijnlijk niet eens op een lachje leek.
Terug naar boven Ga naar beneden
Flavio

Flavio


Posts : 795
Join date : 24-09-11
Age : 27

Het pleintje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het pleintje   Het pleintje Emptyzo sep 25, 2011 12:29 am

Flavio glimalchtte. "Ik kan neit schilderen. Ik en verf hebben een haat-haat relatie. En ik snap niets van sport." Hij glimalchtte en aaide Rosso over zijn hoofd. "Beter dat ik dat neit kan dan dat ik niet kan lopen zeg ik maar altijd." Hij glimalchtte vrolijk. Hij glimalchtte altijd heel veel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Liam

Liam


Posts : 241
Join date : 22-09-11

Het pleintje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het pleintje   Het pleintje Emptyzo sep 25, 2011 12:45 am

'Ik heb een haat-haat relaties met alles dat met tekenen of iets in die richting te maken heeft.' Zei Liam schouderophalend en keek naar Flavio. Hij zuchtte even zachtjes, hij was best moe en hij wist ook niet waardoor. Misschien was hij gewoon moe van elke dag weer wakker worden en elke dag weer te leven. Hij probeerde te glimlachen, wat faalde.
Terug naar boven Ga naar beneden
Flavio

Flavio


Posts : 795
Join date : 24-09-11
Age : 27

Het pleintje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het pleintje   Het pleintje Emptyzo sep 25, 2011 1:16 am

Flavio wierp Liam een bezorgde blik toe, maar zei niks. Hij voelde wel aan dat Liam niet okee was. "Je vertelde dat je kon zingen, zou je wat willen zingen?" vroeg hij met een vriendelijke glimlach. Hij dacht wel dat doen wat hij leuk vond een goed idee was voor Liam.
Terug naar boven Ga naar beneden
Liam

Liam


Posts : 241
Join date : 22-09-11

Het pleintje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het pleintje   Het pleintje Emptyzo sep 25, 2011 1:34 am

Liam haalde zijn schouders op en knikte even. 'Dat is goed hoor. Heb je een bepaald liedje dat je wilt horen?' Vroeg hij met een beetje spot in zijn stem. Alsof hij een soort DJ was waar je een verzoeknummer bij kon inleveren. De jongen was vriendelijk. Bij vriendelijke, vrolijke mensen begon hij zich altijd bijna een beetje schuldig te voelen omdat hij zo negatief overkwam. Hij keek naar hem.
Terug naar boven Ga naar beneden
Flavio

Flavio


Posts : 795
Join date : 24-09-11
Age : 27

Het pleintje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het pleintje   Het pleintje Emptyzo sep 25, 2011 1:40 am

Liam glimalchtte. "Het maakt mij neit uit wat je zingt, tenzij je There's a good reason these tables are numbered Honey, you just haven't thought of it yet van Panic! at the disco kent. Dat liedje is gewoon geweldig." Hij glimlachtte vrolijk. Jep, Liam liet zijn humeur niet verpestten door een beetje spot of een stomme opmerking. Leve het optimisme.
Terug naar boven Ga naar beneden
Liam

Liam


Posts : 241
Join date : 22-09-11

Het pleintje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het pleintje   Het pleintje Emptyzo sep 25, 2011 2:01 am

Liam? haha.
-

Liam schudde zijn hoofd. 'Nee, ken ik niet, zal ik eens gaan luisteren.' Zei hij tegen hem en bedacht even een liedje. Last song van McFly kon hij nu wel eventjes gaan zingen, hij kon dit liedje makkelijk uit zijn hoofd en ook zonder muziek. 'The time has come to say goodbye, the sun is setting in the sky. The truth turned out to be a lie, it's over, over.' Begon hij rustig te zingen. Het liedje zelf was een stuk sneller, vooral het refrein, maar dit kon hij natuurlijk ook rustig zingen.

Terug naar boven Ga naar beneden
Flavio

Flavio


Posts : 795
Join date : 24-09-11
Age : 27

Het pleintje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het pleintje   Het pleintje Emptyzo sep 25, 2011 2:09 am

-.-" Ik raak in de war van die naam...
-----
Flavio was op de grond gaan zitten en was rustig aan het luisteren. Een kleine glimlach speelde op zijn lippen. Zijn vogel was op zijn schoot gaan zitten en hield braaf zijn bek terwijl Flavio hem gedachteloos aaide. Liam kon goed zingen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Liam

Liam


Posts : 241
Join date : 22-09-11

Het pleintje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het pleintje   Het pleintje Emptyzo sep 25, 2011 2:22 am

'Hum yourself a lullaby, this is the end, but baby don't you cry. To take away the melody, and all that's left are memories, of lovers, friends and enemies, but they're all faded. You may not remember me, I haven't got the strength to carry on.' Zong Laim de tekst en zelfs als hij wat zachter zong, dan nog probeerde hij de tekst zo mooi mogelijk te laten klinken. Hij wou dat zijn publiek, maakte niet uit wat voor publiek, zijn woorden geloofde. Hij stopte, hij wou wel verder zingen. Maar het volgende stukje was iets harder en moeilijker zonder muziek erbij.
Terug naar boven Ga naar beneden
Flavio

Flavio


Posts : 795
Join date : 24-09-11
Age : 27

Het pleintje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het pleintje   Het pleintje Emptyzo sep 25, 2011 3:39 am

Flavio bleef even stil toen Liam stopte met zingen. Daarna glimalchtte hij naar de jongen en klaptte zachtjes. "Je kan echt goed zingen." Hij glimalchtte vriendelijk naar Liam. Je kon duidelijk zien dat hij het meende. Liam KON erg goed zingen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Liam

Liam


Posts : 241
Join date : 22-09-11

Het pleintje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het pleintje   Het pleintje Emptyzo sep 25, 2011 5:01 am

Liam knikte naar Flavio en ging naar achter geleund zitten. 'Thank you.' Zei hij tegen hem en glimlachte even een glimlach die bijna oprecht leek. Het lukte hem bijna niet meer om nog overtuigd te glimlachen, maar hij was de jongen wel echt dankbaar voor het complimentje. Hij deed zijn vest dicht omdat er een koude windvlaag voorbij kwam.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Het pleintje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het pleintje   Het pleintje Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Het pleintje
Terug naar boven 
Pagina 1 van 7Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» het rokers pleintje
» Het Pleintje bij de kerk.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Franklin High :: Het RPG :: Het buitenterrein-
Ga naar: